[Bilgi] Stok yönetiminde yalın yaklaşım

bilgi at leanacademy.com.tr bilgi at leanacademy.com.tr
9 Tem 2018 Pzt 13:08:43 +03

Stokların yönetimi firma için hayati önem taşımaktadır. Burada yalın
üretimin sözü ettiği en büyük muda ‘dan söz etmiyorum. Bildiğimiz BT ile
stokların kontrolünden bahsediyorum. Tecrübelerim göstermiştir ki
Türkiye ‘de firmaların azımsanmayacak bir miktarı stoklarını bilmiyor,
dolayısıyla maliyetlerini, kar durumunu bilmiyor. Böyle olunca da esasen
koyu bir siste araç kullanmak gibi kararları gözünü kapatarak ve tamamen
duyguları kullanarak veren işverenler ve yöneticilere sahip.

İlginç olan ise bir yazılım şirketi ile anlaşınca stokları kontrol
edeceğini düşünen yönetici ve işveren oldukça fazla. Bu düşüncelerini de
hayata geçiriyorlar, sonuçta milyonlarca lira harcayan ancak hala
stoklarını kontrol edemeyen firmalar ortaya çıkıyor.

Yazılım firmaları ise kendi sahalarının dışına çıkarak, stok yönetimi
sistemini yazılımı oluşturunca kendi kendine çözülen bir şey sanarak
akla hayale gelmeyecek çözümleri uygulamaya alıyorlar, sonuç olarak
burada da excel tablosunun BT yazılımına aktarılmış halleri ortaya çıkıyor.

Oysa stok yönetimi başlı başına bir sistemdir, hangi yazılım ile
yaparsanız yapın, sistemi doğru kurmadığınız zaman stok yönetiminde
başarılı uygulama yapma şansınız yoktur. İşte tam bu noktada yalın
üretim sisteminin önemli bir parçası olan yalın lojistik karşımıza
çıkmaktadır. Yalın lojistik ile birlikte bir çok kavram stok yönetimi
süreçlerine girmiştir. Böylelikle stok yönetimi gerçek değerini
bulmaktadır. Yazılımlarda maksimum verim elde edilmekte ve 7 Mudanın en
önemlilerinden biri olan stok kontrol altına alınabilmektedir.

Devemını oku...
<https://www.leanacademy.com.tr/yalin-uretim-sistemi-nedir.html>

İlgili eğitimler

Kaizen <https://www.leanacademy.com.tr/kaizen-egitimi.html>