[Bilgi] Çekme sisteminin verimlilik üzerine etkileri

bilgi at leanacademy.com.tr bilgi at leanacademy.com.tr
23 Ara 2019 Pzt 10:55:37 +03

Firmalarda, özellikle makine ve ekipman üretenlerde, en büyük sorunların
başında ürünü oluşturan parçaların tam zamanında bir araya gelmesini
sağlamaktır. Ürün çeşitliliğinin belirli bir seviyede olduğu durumlarda
bu sorun büyük boyutlara ulaşır. Hele bir de stok yönetimi işin içine
girince depo, planlama, üretim büyük bir karmaşa içine girer. Artık
verimlilikten söz etmek olası değildir. Verimlilik %30’u bulursa -gerçek
verimlilikten bahsediyorum çalışanların en çok bu kadar üretilebilir
dedikleri ve planlamanın ortalama günlük üretimi temel alarak
hesapladığı verimlilikten bahsetmiyorum- yönetim memnun kalır. Artık bir
ürünün montajı tüm malzemelerin tamamı depoda olmadığı halde başlar ve
malzeme zamanında gelmediği için yarım kalır. Üretim bu ürünü bırakır ve
başka bir ürüne geçer, bu arada malzeme gelir ve çoğu zaman çalışanlar
gelen malzemeyi elinde olan ürüne kullanır. Bu böyle uzar gider.

Devamını oku...

*İlgili eğitimler*

Kanban ve çekme sistemi <https://www.leanacademy.com.tr/kanban-egitimi.html>

Heijunka ve EPEI <https://www.leanacademy.com.tr/heijunka-egitimi.html>