[Bilgi] ŞİRKETLER BİRLİKTE ÇALIŞMA ALANI MI, YOKSA SAVAŞ ALANI MI?

bilgi at leanacademy.com.tr bilgi at leanacademy.com.tr
23 Mar 2020 Pzt 18:16:38 +03

Merhaba;

Öncelikle zor şartlarla mücadele ettiğimiz bu günler, başta tüm
Türkiyeye hizmet sunan sağlık çalışanlarımız olmak üzere, görevi başında
olan, mücadeleye katkıda bulunan herkesi yürekten alkışlıyoruz.

Bu ay yayınladığımız makalemiz.

Şirketler başlangıçta çok az sayıda departman ile işlerine başlarlar.
Bunlar en temelde; Satınalma, Üretim, Satış ve basit Muhasebeden oluşur.
Çalışanlar ekip halinde, iş birliği içinde mal ve hizmet üretirler ve
müşterilerine sunarlar. Zamanla işletme büyür ve ihtiyaçları değişir,
gelişir. Müşteride kalite sorunlarıyla karşılaşıldıkça durumdan olumsuz
etkilenen işletme Kalite departmanına ihtiyaç duyar. Satışın yetersiz
olduğu ve daha fazla satış yapma ihtiyacı algılandığında Pazarlama/İş
Geliştirme fonksiyonuna ihtiyaç duyulur. Tahsilatlar ve ödemeler
arttıkça ve karmaşıklaştıkça finansman ve tahsilatın yönetilmesi gereği
ortaya çıkar.

Ürün çeşitlenmesi ihtiyacı ve bunları üretmekte yetersizlikler sonucunda
Ürün Geliştirme ve zamanla Ür-Ge ve Ar-Ge birimi doğar. Üretim
çeşitliliği ve zorluğu nedeniyle aparat ihtiyaçları ve üretim proses
karmaşaları oluşunca Üretim Mühendisliği ve Planlama departmanlarına
ihtiyaç duyulur. Derken bölüm ve çalışan sayısındaki artış ile çalışan
yetkinliğinin önemi fark edilir ve İnsan Kaynakları departmanı oluşur.
Ve böylece giderek kadro artışı devam eder.

Devamını oku <https://leanacademy.com.tr/genel-yazilar.html>

-- *

*LeanACADEMY*
www.leanacademy.com.tr