Heijunka | Heijunka uygulamaları
Heijunka - Üretim Dengeleme
- Ayrıntılar
- Yazan: Super User
- Kategori: Heijunka - Üretim Dengeleme
- Görüntüleme: 5416
Müşterimiz neyi, ne zaman ve ne kadar isteyeceğini asla bilmek istemez. O öyle bir varlıktır ki en küçük bir şeyi bulamadığı anda çok üzülür ve memnuniyeti hemen azalır. Yaşadığı zorluğu asla unutmaz ve her fiyat pazarlığı yapmamız gerektiğinde yaşadıklarını bir bir önümüze koyar. Ve kaçınılmaz olarak indirim yapmak zorunda kalırız.
Üretim her zaman neyi, ne zaman ve ne kadar üreteceğini bilmek ister. Öyle kısıtları vardır ki en küçük değişiklikte verimliliği düşer ve yeniden eski verimliliğine ulaşması uzunca bir zaman alır. Bu arada bizde mesai vermek zorunda kalırız. Maliyetler alır başını gider.
Bu koşullar altında üretim yapmak, ürün satmak ve termin tarihi vermek bir mucizedir, yinede ürün satabiliyorsak bunu yalnızca satış ekibine borçluyuz. Eh bu durumda onlara ne yapsak azdır. Onlar istedikleri zaman istediklerini kolayca bulsunlar diye ayrı depolar kiralar ve oraları stoklarla doldururuz.
Sizce bu durum ütopik bir firmayı mı tanımlamaktadır?