Dilinizi seçin

Hakkımızda

Lean Academy hakkında

LeanACADEMY markası ile hizmet veren firmamız yalın üretim sistemi, kalite ve kişisel gelişim konularında danışmanlık ve eğitim veren, Türkiyenin önde gelen kuruluşlarından biridir. Bankacılıktan, tekstil sektörüne, inşaat sektöründen kamu kurumlarına uzanan geniş bir yelpazede hizmet sunmaktadır.

Lean Danışmanlık Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi konusunda uzun yıllardır tecrübe sahibi olan Cevdet Dal tarafından 2009 yılında kurulmuştur. 2009 yılı sonunda dünyanın önde gelen danışmanlık firması olan Leonardo Group AG ile iş birliği yaparak firmanın Türkiye Temsilcisi olmuştur. Danışmanlarımız, yurt içi ve yurt dışı birçok firmada yalın üretim uygulamarını hayata geçirmiş, radikal iyileştirme sonuçları elde etmiş kişilerden oluşmaktadır. Tüm danışmanlarımız 10 yıl veya daha fazla tecrübeye sahip, birçok ulusal ve uluslararası firmada yönetim seviyesinde görev veya akademik kariyer sahibi kişlerden oluşmaktadır.

Yalın üretim sistemi danışmanı

Cevdet Dal

Yalın üretim sistemi danışmanı

İncele
Yalın lojistik sistemi danışmanı

İbrahim Serttaş

Yalın lojistik sistemi danışmanı

İncele
Yalın üretim sistemi danışmanı

Fred Wilbert

Yalın üretim sistemi danışmanı

İncele
Yalın üretim sistemi danışmanı

Figen Gonce

Yalın üretim sistemi danışmanı

İncele

Makaleler

Sitemizde yayınlanan yalın üretim konulu makaleleri aşağıdaki bölümlerden seçerek okuyabilirsiniz.

Yalın üretim sistemi makaleleri

Yalın üretim sistemi nedir?

Yazılara git

Değer akışı analizi makaleleri

Değer akışı analizi - VSM

Yazılara git

5S uygulaması makaleleri

5S Tertip düzen ve öz disiplin

Yazılara git

Kaizen ve sürekli iyileştirme makaleleri

Kaizen - sürekli iyileştirme

Yazılara git

Jidoka makaleleri

Jidoka - sıfır fireli üretim

Yazılara git

Heijunka seviyeli üretim makaleleri

Heijunka - üretim dengeleme

Yazılara git

Kanban çekme sistemi makaleleri

Kanban ve çekme sistemi

Yazılara git

Hoshin kanri makaleleri

Hoshin kanri - stratejik planlama

Yazılara git

Shojinka makaleleri

Shojinka - iş gücü dengeleme

Yazılara git

SMED makaleleri

SMED - Tekli dak. kalıp değişimi

Yazılara git

TPM ve otonom bakım makaleleri

TPM - Toplam üretken bakım

Yazılara git

Andon sistemi makaleleri

Andon sistemi ve uygulamaları

Yazılara git

Örnek uygulamalar

Örnek uygulamalar

Yazılara git

Haber kaynakları

Haber kaynakları

Yazılara git

APQP teknikleri

APQP teknikleri

Yazılara git

Genel yazılar

Genel yazılar

Yazılara git

Sunduğumuz Hizmetler

Fabrika Kurulumu

  • Yeni kurulacak veya taşınacak fabirkaların yalın üretim sistemi prensipleri ile yeniden yapılandırılması yapılamaktadır.
  • Makine parkı belirlenmesi
  • Hatların yerleşim planının yapılması
  • Depo ve stok alanlarının düzenlenmesi, stok yönetim sisteminin oluşturulması
  • Paketleme ve taşıma sisteminin belirlenmesi

Maliyet azaltma projeleri

Tedarik etmekte olduğunuz plastik, metal ve diğer parçalarla ilgili olarak maliyet azaltma projelerinizi yönetiyoruz. Bu projelerle firmanıza 10-30% tedarik maliyeti azaltma olanağı sağlamaktadır.

 

Dizayn ve Kalıp Projeleri

Üretmekte olduğunuz plastik ve metal parçalarla ilgili Ar-Ge ve Ür-Ge projelerinin yönetimi. Dış kaynaklara yaptıracağınız tüm kalıp projelerinin yönetimi. Projenin “Time to market” planı doğrultusunda yönetilmesi sağlıklı bir şekilde sonuca ulaştırılmasını sağlıyoruz.

 

Tedarik Projeleri

Out sourcing projelerin yönetimi, firmanızı risk altına sokmadan tedarik kaynağının değişmesi ile ilgili tüm süreçlerin yönetimi.

 

 

Interim Management Nedir?

Geçici yönetim olarak çevirebiliriz. Üst yönetim kademesinde (Direktör, Müdür v.b.) önceden belirlenmiş bir süre için profesyonel yöneticiden hizmet almayı ifade eder. Temel hedef yüksek performanslı profesyonellerden, işinizi hızla geliştirmek, geçici bir durumu ortadan kaldırmak veya bir değişimi yönetmek için destek almaktır. Örneğin

  • Yeni bir fabrikanın kurulması,

  • Yeniden yapılanma,

  • Bir firmanın satın alınması sonrasında durumu hazmetme,

  • Bir krizin atlatılması (Direktörlerinizden biri aniden hastalanır, işten ayrılır, kaza sonucu izinli olur v.b.)

Interim management hizmeti vermekte olan kişi veya kişiler, engin tecrübeleri ile firmanıza pozitif etki, know-how ve performans getirmelidirler. Böylece firmanıza değer katabilirler.

Neden Interim Management Hizmeti Almalısınız?

Günümüzde dünya klasmanındaki pek çok firma "Interim Managemet" hizmeti almaktadır. Bu firmalar pek çok sektörde faaliyet gösteren özel kurumlar olmakla beraber, aynı zamanda kamu sektörü firmaları da bu hizmeti almaktadır. Türkiye 'de oldukça yeni olmakla beraber benzen hizmetleri firmalar mali işler ve muhasebe bölümlerinde sıka kullanmaktadır. Özellikle üst yönetim kademesindeki ani ayrılmalar sonucu boşta kalan projeleri yönetmek üzere "Interim Managemet" hizmeti almak, işleri kendi akışına bırakmaktan çok daha akılcı olmaktadır.

Interim Management hizmeti ile özellikle aşağıdaki alanlarda değer elde etmek mümkündür, hatta bu noktalarda kaçınılmazdır.

Yatırım Dönüşü: Interim Profesyonelleri, kendi tecrübeleri, uzmanlıkları ve becerileri ile çözüm üretmek, satışları artırmak veya riskleri azaltma konusunda destek sağlayarak "yatırımın geri dönüşü" konusunda anlamlı katkı sağlarlar. Böylece yatırımınızda kısa sürede geri kazanım elde edersiniz.

Hız ve Esneklik: Interim Management hizmeti ile yöneticiniz kısa sürede göreve başlar ve zaman kaybetmenizi engeller. Tecrübesi ve uzmanlığı ile kısa sürede işe hakim olur ve performans yükseltir. Ayrıca verilen görevleri titizlikle yerine getirerek, işinizi rahatça emanet etmenizi, başka konulara konsantre olmanızı sağlar.

Uzmanlık: Interim Management hizmeti ile yöneticiniz genel olarak beklediğinizden çok daha tecrübeli olacaktır. Böylece sorunları çözme ve geliştirme konularında üstün performans sağlayacaktır. Tecrübeleri ve uzmanlıkları size ve firmanıza değer katacaktır.

Hedeflerle Uyum: Yönetim takımınıza yepyeni bir bakış açısının katılması ile yeni ufuklar ve yeni arayışlar firmanıza değer katacak ve rekabet üstünlüğü sağlayacaktır. Interim Management hizmeti ile size katılacak yönetici kısa sürede yeni fikirler ve yeni bakış açıları ile firma hedeflerin uygun yolda hızla ilerlemesine katı sağlayacaktır. Aynı zamanda sorumluluk alanlarını genişletme baskısı, hırsı olmayacağından kendi hedeflerini en iyi şekilde yerine getirmesi sonucu yönetim takımına yeni bir anlayış katacaktır.

Sorumluluk: Interim Management hizmeti alan firmalarda, yöneticiniz sorumluluğunun bilincinde hareket edecektir. Böylece kendi alanındaki tüm kademe çalışanlarına da sorumluluk aşılayacaktır.

Verimlilik: Interim Management hizmeti genel olarak diğer yaklaşımlara göre daha verimli olmaktadır. Çünkü burada performans / Kazanç bağlantısı kurmak diğer sabit maaşlı işlemlere göre daha kolaydır. Bu da performansı kolayca yönetmenizi sağlayacaktır.

Taahhüt: Bu hizmetle katılımcı yönetici de taahhüt altına girmektedir. Çünkü yöneticinin bu işteki geleceği sizinle çalışması sırasında elde edeceği başarıyla doğru orantılıdır.

Nerelerde Interim Management Hizmeti Almalısınız?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Interim Management hizmeti genellikle bir krizin atlatılması için alınan bir hizmettir. Özellikle üst yönetimde ayrılmaların olduğu durumlarda bu hizmete ihtiyaç doğar. Ancak firmalar giderek bu hizmeti tanımaya başladıklarında aşağıdaki konuları da bu hizmet kapsamına sokmaktadırlar.

  • Firma organizasyonunda büyük değişiklik yapılması durumunda, örneğin birleşme, satın alma veya tasfiye durumunda

  • Kısa dönemli beceri açıklarının kapatılması, örneğin yalın üretim sistemi implemantasyonu başlangıcında

  • Firma kültürünün değiştirilmesi için

  • İş geliştirme

  • Projelerin yönetimi

  • Maliyet ve eleman azaltma projelerinin uygulanması için

  • Kriz durumlarının yönetilmesinde

Haftanın yazısı

Jidoka ve Fire Azaltma

İşletmenizde sebebini bir türlü açıklayamadığınız fireler var, pek çok kez konu üzerinde çalışanlarınızla toplantı yaptınız tedbirler üzerinde konuştunuz, uygulamalar geliştirdiniz ancak hala fire ile baş edemiyorsunuz. Çalışanlarınız gelen malzemenin kalitesiz olduğundan, makinen eski olduğundan ve yenileme yapmak için yatırım yapmaktan söz ediyorlar ancak kimse garanti veremiyor. 2-3% fire oranı normal kabul ediliyor, daha fazla indirmenin mümkün olmadığı söyleniyor.

Bu durum pek çok firmanın başına gelen durumdur. Fire oranları pek çok yerde farklı farklı hesaplam yönetmleri ile elde edilmektedir. Ancak derinlemesine incelediğinizde 0.4% fire oranın inanılmaz boyutlara ulaştığını göreceksiniz. Çünkü satışa oranlama yapıldığı için 10 milyon ciro yapan bir firmada 40 bin gibi bir rakkam ortaya çıkıyor.

Devamını oku...

Site istatistikleri

  • Kullanıcılar 6465
  • Makaleler 365
  • Makale Görüntüleme 2487475