Dilinizi seçin

Hakkımızda

Lean Academy hakkında

LeanACADEMY markası ile hizmet veren firmamız yalın üretim sistemi, kalite ve kişisel gelişim konularında danışmanlık ve eğitim veren, Türkiyenin önde gelen kuruluşlarından biridir. Bankacılıktan, tekstil sektörüne, inşaat sektöründen kamu kurumlarına uzanan geniş bir yelpazede hizmet sunmaktadır.

Lean Danışmanlık Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi konusunda uzun yıllardır tecrübe sahibi olan Cevdet Dal tarafından 2009 yılında kurulmuştur. 2009 yılı sonunda dünyanın önde gelen danışmanlık firması olan Leonardo Group AG ile iş birliği yaparak firmanın Türkiye Temsilcisi olmuştur. Danışmanlarımız, yurt içi ve yurt dışı birçok firmada yalın üretim uygulamarını hayata geçirmiş, radikal iyileştirme sonuçları elde etmiş kişilerden oluşmaktadır. Tüm danışmanlarımız 10 yıl veya daha fazla tecrübeye sahip, birçok ulusal ve uluslararası firmada yönetim seviyesinde görev veya akademik kariyer sahibi kişlerden oluşmaktadır.

Yalın üretim sistemi danışmanı

Cevdet Dal

Yalın üretim sistemi danışmanı

İncele
Yalın lojistik sistemi danışmanı

İbrahim Serttaş

Yalın lojistik sistemi danışmanı

İncele
Yalın üretim sistemi danışmanı

Fred Wilbert

Yalın üretim sistemi danışmanı

İncele
Yalın üretim sistemi danışmanı

Figen Gonce

Yalın üretim sistemi danışmanı

İncele

Makaleler

Sitemizde yayınlanan yalın üretim konulu makaleleri aşağıdaki bölümlerden seçerek okuyabilirsiniz.

Yalın üretim sistemi makaleleri

Yalın üretim sistemi nedir?

Yazılara git

Değer akışı analizi makaleleri

Değer akışı analizi - VSM

Yazılara git

5S uygulaması makaleleri

5S Tertip düzen ve öz disiplin

Yazılara git

Kaizen ve sürekli iyileştirme makaleleri

Kaizen - sürekli iyileştirme

Yazılara git

Jidoka makaleleri

Jidoka - sıfır fireli üretim

Yazılara git

Heijunka seviyeli üretim makaleleri

Heijunka - üretim dengeleme

Yazılara git

Kanban çekme sistemi makaleleri

Kanban ve çekme sistemi

Yazılara git

Hoshin kanri makaleleri

Hoshin kanri - stratejik planlama

Yazılara git

Shojinka makaleleri

Shojinka - iş gücü dengeleme

Yazılara git

SMED makaleleri

SMED - Tekli dak. kalıp değişimi

Yazılara git

TPM ve otonom bakım makaleleri

TPM - Toplam üretken bakım

Yazılara git

Andon sistemi makaleleri

Andon sistemi ve uygulamaları

Yazılara git

Örnek uygulamalar

Örnek uygulamalar

Yazılara git

Haber kaynakları

Haber kaynakları

Yazılara git

APQP teknikleri

APQP teknikleri

Yazılara git

Genel yazılar

Genel yazılar

Yazılara git

E-Ticaret danışmanlığı ile neler sunuyoruz?

Sunduğumuz danışmanlık hizmeti iki gruba ayrılabilir. Birinci gruba henüz e-ticaret faaliyeti yapmayan firmalar için sunduğumuz yapılanma projesi dahildir. Burada müşterimizin mevcut satış kanallarına e-ticareti de dahil edebilmesi için kurulması gereken tüm alt yapının oluşturulması, yeniden yapılandırılması gereken sistemlerin de e-ticarette başarıyı sağlayacak şekilde yeniden yapılandırılması sağlanmaktadır. Proje aşamaları aşağıdaki gibi planlanmıştır.

  • Analiz aşaması: Bu aşama firmanın e-ticaret ile sunacağı ürün ve hizmetlerin, üretim, lojistik ve bilgi teknolojileri alt yapılarının ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve geçiş yol haritasının hazırlandığı aşamadır. Bu aşamada firmanın zayıf ve güçlü yönleri ortaya çıkarılarak, zayıf yönler kuvvetlendirilir, güçlü yönlerin pazarda nasıl kullanılacağı tespit edilir.
  • Alt yapı hazırlığı aşaması: Bu aşama firmanın e-ticaret için ihtiyaç duyacağı teknolojileri kazanması, ERP ile Entegrasyon yazılımı, WEB yazılımı, Sipariş yönetim sistemi, Stok yönetim sistemi kurulmasıdır. Bu aşamada elde edilen sonuçlar, mevcut müşteri ve e-ticaret ile sisteme yeni girecek müşterilere maliyet oluşturmadan cevap verebilecek bir sistemin kurulumudur.
  • Personel gelişimi aşaması: Bu aşamada firmanın yeni teknolojilere uyum sağlaması için bilgi transferinin sağlanması, çalışanların yeni teknolojileri öğrenmesi, kullanıma hazır hale gelmesi ve dışarıdan büyük maliyetli desteğe ihtiyaç duymadan sistemi sürdürebilmesi için gereken iyileşmenin sağlanması aşamasıdır. Bu aşamada çalışanların gelişimi sağlanır ve sistemdeki rolleri belirlenir.
  • Canlıya geçiş aşaması: Bu aşamada sistemin çalışması ile ortaya çıkan küçük iyileştirmeye açık yönler tespit edilerek iyileştirilir. Böylece firma cirosunun önemli bir kısmını e-ticaret üzerinde yapmaya başlar.

İkinci gruba hali hazırda e-ticaret yapan, ancak istenen seviyeye gelememiş firmalar girmektedir. Bu firmalar da yapılacak çalışmalar mevcut sistemlerin yeniden yapılanması, yanlışların ortadan kaldırılması ve sistemin dünya klasmanında bir sisteme dönüştürülmesi sağlanmaktadır. 

  • Analiz aşaması: Bu aşama firmanın e-ticaret ile sunmakta olduğu ve yeni sunacağı ürün ve hizmetlerin, üretim, lojistik ve bilgi teknolojileri alt yapılarının ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve geçiş yol haritasının hazırlandığı aşamadır
  • İyileştirme aşaması: Bu aşamada tespit edilen eksiklerin ortadan kaldırılması ve sistemin güçlendirilerek dünya klasmanında bir sistem haline getirilmesi için yapılması gerekenlere göre bir plan çıkarılarak uygulamaya alınır.

Neler elde edeceksiniz?

E-Ticarete geçiş ile elde edeceğiniz iş sonuçları bir çok alanda karşınıza çıkacaktır. Elbette bunların başında satışların artması gelir, ancak bunun dışında firmanın ciddi oranda iyileşmesini sağlayacak bir çok zayıf noktanın da ortadan kalkması söz konusudur. Genel olarak elde edilecekler aşağıdaki gibi sıralanabilir

 

  • Satışların 20% - 50% oranında e-ticaret ile yapılması.
  • Satışların 15% - 50% artması
  • Lojistik sisteminin iyileşmesi, stok devir hızının 15 - 50 devir arasına yükselmesi
  • E-Ticaret platformları ile entegrasyonun sağlanması
  • Yeni tasarım web sitesinin devreye alınması
  • Müşteri şikayetlerini hızlı bir şekilde çözecek, maliyet düşürme sistemi
  • Benzersiz bir e-ticaret stratejisi
  • Ulusal ve uluslar arası çapta müşteri çeşitliliği
�

Haftanın yazısı

Değişimin Psikolojisi - 1

Her türlü değişim için, insan zihninin refleksi, “inkar” etmektir.

Değişime karşı doğal bir direnç söz konusudur.

İşletme organizasyonunda bu direnç, kollektif olarak sergilenir.

İnsanlar birbirlerinden habersiz aynı davranışı sergiler.

Bu davranışın temelinde “tehdit” algısı yatar.

Mevcut düzenin/sistemin değişmesini kimse istemez.

Yapıda/organizasyonda gerçekleşen bir değişiklik, tüm süreçlerde

değişime yol açar. Organizasyonda yer alan kişiler, yeni oluşan duruma göre

kenilerini konumlandırmakta zorluk çekerler.

Devamını oku...

Site istatistikleri

  • Kullanıcılar 6428
  • Makaleler 365
  • Makale Görüntüleme 2339858