Dilinizi seçin

E-Ticaret danışmanlığı ile neler sunuyoruz?

Sunduğumuz danışmanlık hizmeti iki gruba ayrılabilir. Birinci gruba henüz e-ticaret faaliyeti yapmayan firmalar için sunduğumuz yapılanma projesi dahildir. Burada müşterimizin mevcut satış kanallarına e-ticareti de dahil edebilmesi için kurulması gereken tüm alt yapının oluşturulması, yeniden yapılandırılması gereken sistemlerin de e-ticarette başarıyı sağlayacak şekilde yeniden yapılandırılması sağlanmaktadır. Proje aşamaları aşağıdaki gibi planlanmıştır.

  • Analiz aşaması: Bu aşama firmanın e-ticaret ile sunacağı ürün ve hizmetlerin, üretim, lojistik ve bilgi teknolojileri alt yapılarının ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve geçiş yol haritasının hazırlandığı aşamadır. Bu aşamada firmanın zayıf ve güçlü yönleri ortaya çıkarılarak, zayıf yönler kuvvetlendirilir, güçlü yönlerin pazarda nasıl kullanılacağı tespit edilir.
  • Alt yapı hazırlığı aşaması: Bu aşama firmanın e-ticaret için ihtiyaç duyacağı teknolojileri kazanması, ERP ile Entegrasyon yazılımı, WEB yazılımı, Sipariş yönetim sistemi, Stok yönetim sistemi kurulmasıdır. Bu aşamada elde edilen sonuçlar, mevcut müşteri ve e-ticaret ile sisteme yeni girecek müşterilere maliyet oluşturmadan cevap verebilecek bir sistemin kurulumudur.
  • Personel gelişimi aşaması: Bu aşamada firmanın yeni teknolojilere uyum sağlaması için bilgi transferinin sağlanması, çalışanların yeni teknolojileri öğrenmesi, kullanıma hazır hale gelmesi ve dışarıdan büyük maliyetli desteğe ihtiyaç duymadan sistemi sürdürebilmesi için gereken iyileşmenin sağlanması aşamasıdır. Bu aşamada çalışanların gelişimi sağlanır ve sistemdeki rolleri belirlenir.
  • Canlıya geçiş aşaması: Bu aşamada sistemin çalışması ile ortaya çıkan küçük iyileştirmeye açık yönler tespit edilerek iyileştirilir. Böylece firma cirosunun önemli bir kısmını e-ticaret üzerinde yapmaya başlar.

İkinci gruba hali hazırda e-ticaret yapan, ancak istenen seviyeye gelememiş firmalar girmektedir. Bu firmalar da yapılacak çalışmalar mevcut sistemlerin yeniden yapılanması, yanlışların ortadan kaldırılması ve sistemin dünya klasmanında bir sisteme dönüştürülmesi sağlanmaktadır. 

  • Analiz aşaması: Bu aşama firmanın e-ticaret ile sunmakta olduğu ve yeni sunacağı ürün ve hizmetlerin, üretim, lojistik ve bilgi teknolojileri alt yapılarının ayrıntılı bir şekilde incelenmesi ve geçiş yol haritasının hazırlandığı aşamadır
  • İyileştirme aşaması: Bu aşamada tespit edilen eksiklerin ortadan kaldırılması ve sistemin güçlendirilerek dünya klasmanında bir sistem haline getirilmesi için yapılması gerekenlere göre bir plan çıkarılarak uygulamaya alınır.

Neler elde edeceksiniz?

E-Ticarete geçiş ile elde edeceğiniz iş sonuçları bir çok alanda karşınıza çıkacaktır. Elbette bunların başında satışların artması gelir, ancak bunun dışında firmanın ciddi oranda iyileşmesini sağlayacak bir çok zayıf noktanın da ortadan kalkması söz konusudur. Genel olarak elde edilecekler aşağıdaki gibi sıralanabilir

 

  • Satışların 20% - 50% oranında e-ticaret ile yapılması.
  • Satışların 15% - 50% artması
  • Lojistik sisteminin iyileşmesi, stok devir hızının 15 - 50 devir arasına yükselmesi
  • E-Ticaret platformları ile entegrasyonun sağlanması
  • Yeni tasarım web sitesinin devreye alınması
  • Müşteri şikayetlerini hızlı bir şekilde çözecek, maliyet düşürme sistemi
  • Benzersiz bir e-ticaret stratejisi
  • Ulusal ve uluslar arası çapta müşteri çeşitliliği
�