- Ayrıntılar
- Yazan: Fatih Sütçüler
- Kategori: Yalın üretim sistemi
- Görüntüleme: 6935
Konumuz "Yalın Üretim" ve "Yalın Yönetim" . Bunlar, hayatımızın her alanında değişim yaratabilecek kavramlar. Sosyal hayatımızda, çarşıda-pazarda, her yerde bu kavramlardan ve bu kavramlarla değişim yaratabiliriz/yaratılabilir. Bu haftaki yazımızda günlük hayattan birkaç "yalın" uygulama örneği vermek istiyorum. Hepsi gerçek hikayeler. Etrafınıza bu gözle baktığınızda, sizin de pek çok örnek bulabileceğinizden eminim.
Kısa Bilgi: Etrafta, bu gibi örnekler bulabileceğimiz gibi, pek çok konuda küçük müdahelelerle büyük değişiklikler yaratmak mümkün olabilir. İçinde bulunduğumuz sistemin, hangi ölçekte olursa olsun, karmaşıklığından bahsetmiştik hatırlarsanız. Karmaşıklık dediğimiz şey, basit döngülerden ve basit yapılardan oluşur. Karmaşıklık bu basit yapıların biteviye tekrarlanmasından ve birbirleri ile etkileşimlerinden oluşur. Bu bağlamda, karmaşıklığı yönetmek, basit yapıları keşfetmekte ve onları isteklerimiz doğrultusunda yeniden düzenlemekten geçer. Endüstride, küçük adımlarla büyük problemlerin çözümlenmesinden bahsedilir. ( Keizen ) Bu metodoloji, karmaşıklığın yönetimini çok basite indirger. Küçük adımlarla, küçük iyileştirmelerle, büyük sistemde büyük değişiklikler yaratabilirsiniz.
- Ayrıntılar
- Yazan: Fatih Sütçüler
- Kategori: Yalın üretim sistemi
- Görüntüleme: 3313
Her türlü değişim için, insan zihninin refleksi, “inkar” etmektir.
Değişime karşı doğal bir direnç söz konusudur.
İşletme organizasyonunda bu direnç, kollektif olarak sergilenir.
İnsanlar birbirlerinden habersiz aynı davranışı sergiler.
Bu davranışın temelinde “tehdit” algısı yatar.
Mevcut düzenin/sistemin değişmesini kimse istemez.
Yapıda/organizasyonda gerçekleşen bir değişiklik, tüm süreçlerde
değişime yol açar. Organizasyonda yer alan kişiler, yeni oluşan duruma göre
kenilerini konumlandırmakta zorluk çekerler.
- Ayrıntılar
- Yazan: Super User
- Kategori: Yalın üretim sistemi
- Görüntüleme: 4226
Yalın üretim teknikleri verilen isim nedeni ile üretim yapan şirketlerde öncelikli uygulama sahası bulmuştur. Düşünülen şey daima üretim, verimlilik, maliyetlerin azaltılması ve diğer üretimi çağrıştıran şeyler olduğundan mal üreten firmalarla bu teknikleri özdeştirmek, hizmet üreten firmalarla özdeştirmekten çok daha kolay olmuştur. Oysa pek çok yalın teknik, üretim firmalarında bile, hizmet üretimi ile doğrudan ilgilidir. Sağlık sektörü de bunlardan biridir. Tüm sektörlerde olan sorunların aynısı bu sektörde de mevcuttur. Süreçler karmaşık yapıda, hatta birçok firmada gelişigüzel haldedir. Çalışanların yaptıkları işler ile ilgili standardizasyon çok az veya hiç yoktur. Sorunlar görünür değildir ve bu nedenle genel olarak sorunları çözmek üzere otomasyonlar ağırlık verilmekte, böylece daha karmaşık hale gelmeleri sağlanmaktadır. Her sektörde olduğu gibi burada da yönetim hız odaklı olduğundan çalışanlar moral bozukluğu içindedir.
- Ayrıntılar
- Yazan: Super User
- Kategori: Yalın üretim sistemi
- Görüntüleme: 3847
Geçen yazımızda ele aldığımız öneri sisteminin çalışmamasının sonucu olan şikayet sistemi haline gelmesine değinmiş ve bu yazımızda öneri vermeyi kolaylaştırıcı tedbirlere değineceğimi belirtmiştim. Bu sözümü yerine getirmek ve öner sistemi kuranlara biraz daha yardımcı olmak üzere bu makaleyi yazıyorum.
Teknik yetersizlik
Daha önce de söylediğim gibi öneri sisteminin çalışmamasının temel nedenlerinden biri çalışanların yeterli teknik bilgiye sahip olmamasıdır. Maalesef ülkemizde bu durum uç noktalardadır. Bir iş kolunda –özellikle emek yoğun iş kollarında – çalışanlar temel olarak “vasıfsız” olarak tabir edilen kişilerden oluşmaktadır. Aslında firmalar yalnızca bu çalışanları fiziki güçlerinden faydalanmak üzere işe almıştır. Böylece bu kişilerin yaptıkları işle ilişkileri yönetilmemekte ve “düşünme çalış” prensibi ile çalışmaktadırlar.
- Ayrıntılar
- Yazan: Super User
- Kategori: Yalın üretim sistemi
- Görüntüleme: 3536
Site üyelerimizden Sayın Burcu Karamanın bir sorusu ile ortaya çıkan bu yazıda öneri sisteminin çalışmamasının bir sonucu olan, öneri sisteminin bir şikayet aracı olarak kullanılması ve bunu önlemek için alınması gereken temel önlemlerden bahsedeceğim.
Bir öneriden anlamamız gereken temel olarak değer zinciri içinde bulunan herhangi bir israfın önlenmesi veya ürün ve hizmetin müşteriye sunduğu değerde iyileştirme yapılması olmalıdır. Burada verilen önerinin içeriğinde, şikayetten farklı olarak, bir iyileştirmenin nasıl yapılacağını içeren veriler olması gerekmektedir. Yani temel olarak bir sorunu anlattıktan başka bir çözüm ve sonuçta beklenen iyileşmeden de bahsedilmesi gerekmektedir. Bir şikayet ise çoğunlukla sorunu anlatan bir metindir ve çoğunlukla bir veya birçok kişiyi sorunun nedeni olarak gösterecektir. Bir şikayetin öneri sistemine atılmasının temel nedenlerini şu şekilde açıklayabiliriz.
- Öneri sisteminiz çalışıyor mu?
- Tedarikçilerinizde geliştirmeniz gerekenler nelerdir?
- Yalın lojistik sisteminin 8 prensibi
- Verimli üretimin önündeki engeller
- Hızlı üretim, düşük maliyetli üretim
- Yok aslında birbirinden farkı - Kalite Sistemi Hakkında
- Düşük Stok Hızlı Teslimat
- Yalın Üretim Sistemi ve 6 Sigma
- HAZIR GİYİM SANAYİİNDE YALIN ÜRETİM
- Hastanede Yalın Üretim Uygulaması
- Stok: Azaltılması Gerekir Fakat Nasıl?
- Muda
- Yalın Üretim Sistemi
- Yol Haritası
- Yalın dönüşüm sırasında karşı direnci yönetmek
- Yalın Yönetime Giriş
- “Yalın Üretim” in Eşiğinde
- Değişim psikolojisi - 2
- Değişimin Dinamiği
- Değişimin Dinamiği – Gecikme Faktörü